زایمان طبیعی

زایمان و طب سنتی

1392/11/13 1:15
10,864 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همگی. بعضی از پست هاتون رو امشب بعد از یک سال و نیم و بیشتر خوندم و تایید کردم. راستش خیلی سرم شلوغ شده. سعی می کنم ماهی یکی دو بار بیام. راستی ان شاالله به زودی راهی مکه هستم و دعاگوی همه ی خواننده های وفادار وبلاگم.

برگردیم سر اصل مطلب. بابای سونیا، کارشناس طب سنتی در مورد زایمان گفتن:

سزارین عامل غلبه بلغم 

در مورد عواقب سزارین مطالب زیادی گفته شده لیکن کمتر به تبیین آن از زبان طب سنتی پرداخته شده است.دوستان صاحب مطالعه در طب سنتی می دانند که اساس سلامت بدن حفظ تعادل مزاج است. زمانی یکی از این اخلاط غلبه پیدا کند بیماری پدید می آید . 
یکی از اخلاط چهارگانه بدن، بلغم است که طبیعت سرد و مرطوب دارد. 
در میان اخلاط چهارگانه، غلبه بلغم به نوعی از بقیه بدتر است زیرا منشاء امراض مزمن و صعب العلاج خصوصاً در خانم ها می شود . 
به تجربه دیده شده آنچه بیش از هرچیز دیگر خانمها را دچار غلبه بلغم می کند، اعمال جراحی و در راس آن سزارین است که هرچه دفعات آن بیشتر باشد غلبه بلغم بیشتر و در سنین پایین تر بروز می کند. برخی از علائم و عواقب غلبه بلغم عبارتند از: افسردگی، افزایش وزن و چاقی (حتی با رعایت رژیم غذایی)، درد مفاصل، ورم اندام، کسالت و رخوت، خواب آلودگی، کم خونی، ضعف و بی حالی، عدم تحمل گرسنگی، نفخ معده، کاهش میل جنسی، سرطان، دیابت، آرتریت روماتوییدو ..... همه این علائم در طب سنتی ناشی از غلبه سردی و رطوبت (بلغم) است و اگر دقت کنید ملاحظه خواهید کرد که این علائم در خانمهایی که سزارین شده اند به وفور دیده می شود. طبيعت سرد داروهاي بيهوشي و نيز خونريزي زیادی که حين عمل از بافت گرم و پرخوني مثل رحم اتفاق می افتد، زمینه را برای غلبه واضح بلغم مهیا می کند. بنابراين اصلي ترين عارضه ی سزارين که کمتر کسي بر آن آگاهي دارد غلبه خلط بلغم در همان دوران جوانی است. به این ترتیب ستون خانواده که مادر است و باید سالهای سال به سایرین انرژی بدهد و فرزندان خود را تربیت کند، ظرف مدت کوتاهی از حیز انتقاع ساقط می شود و سایر اعضای خانواده باید مابقی عمر مادر را در خدمت او بوده و وقت خود را صرف آمد و شد او به مطب پزشکان متعدد با تخصصهای مختلف مانند روانپزشک، گوارش، روماتولوژی و ... نمایند. 
البته با اصلاح تغذیه و مزاج تا حدودی می توان با غلبه بلغم ناشی از سزارین مقابله کرد ولی تاکنون نتوانسته ایم مادر سزارین شده را به سطح سلامت قبلی خود برگردانیم بعید هم می دانم که چنین چیزی شدنی باشد و این وظیفه ما را در آگاهی دادن به همسران جوان دوچندان می کند.

http://dokhtaramsonia.niniweblog.com/

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)